سئوی محلی یا بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی این روزها یک موضوع داغ است، مهم نیست کجا می روید. به طور خلاصه، همه ما می خواهیم خدمات بهتری ارائه دهیم. سئوی محلی، به عنوان راه حلی برای انتخاب محلی، می تواند به شما در داشتن نتایج جستجوی محلی برتر کمک کند. با استفاده از تکنیک های سئوی محلی، می توانید نسبت به رقبای خود در بهبود عملکرد کاربر در وب سایت خود برتری کسب کنید. این استراتژی شامل بهینه سازی عناصری مانند نام، آدرس و شماره تلفن شما در سایت و دایرکتوری های محلی است. علاوه بر این، ایجاد یک محیط دعوت کننده برای جامعه محلی نیز باید مهم باشد. با انجام این کارها می توانم بهترین نتایج را در جستجوهای محلی به دست بیاورم و مخاطبان محلی را به سمت کسب و کار شما جذب کنم.
سئوی محلی برای مشاغل کوچک و موسسات مبتنی بر مکان بسیار مهم است. مهم نیست رئیس بزرگ گوگل چه می گوید، اگر از سئوی محلی استفاده کنید، قدرت همیشه در دستان شماست.
اما قبل از هر چیز، اجازه دهید منظورم از کسب و کار محلی را روشن کنم.
یک باشگاه ورزشی در خیابان سعادت آباد تهران را تصور کنید. بهترین مشتریان این سالن ورزشی کسانی هستند که در منطقه سعادت آباد زندگی می کنند. نمونه دیگر کارواش کرج است که اکثر مشتریان آن همه ساکنان شهر کرج محسوب می شوند. کسبوکارهای محلی اینگونه کار میکنند، اما نکات بیشتری در آن وجود دارد…
برای کسبوکارهای کوچک و محلی، بهترین مشتریانی که میتوانند هدف قرار بگیرند، جستجوگران محلی هستند. این جستجوگران محلی چه کسانی هستند؟ اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم.
Local searcher یا جستوجوکنندۀ محلی کیست؟
من عبارت معادل “جستجوگر محلی” را به عنوان کسی که مشاغل محلی را در یک محله یا مکان خاص در Google جستجو می کند ارائه خواهم کرد. برای روشن تر شدن موضوع، اجازه دهید یک مثال بزنم.
آن مجلات محلی را که قبلاً در صندوق پستی شما می انداختند، به خاطر دارید؟ آنها پر از مغازه ها و مشاغل محلی بودند. مثلاً اگر در تجریش زندگی میکردید، تمام رستورانها، سالنها، تعمیرگاهها و خدمات، فروشگاهها و رستورانهایی که در تجریش وجود داشت در آن مجلات معرفی میشد. تا زمانی که…
گوگل وارد صحنه شد و چنان پیشرفت کرد که اعتماد همه کاربران را به خود جلب کرد. کم کم مجلات و روزنامه های محلی جای خود را به جستجوی عباراتی مانند بهترین کافی شاپ تجریش، شهر کتاب در خیابان انقلاب و بهترین آموزشگاه زبان در تهران دادند. اکنون، من به آن دسته از کاربرانی میپردازم که مکان خاصی را به عنوان هدف خود در جستجوهای خود تعیین کردهاند، جستجوگران محلی. این جستجوگران محلی بهترین و هدفمندترین مشتریان بالقوه شما هستند. در این زمینه، ممکن است این آمار برای شما جالب باشد:
طبق آمار رسمی وب سایت Think with Google:
- تقریباً یک سوم جستجوهای موبایلی مربوط به مکان و مکان است.
- بیش از دو سوم کاربران گوشی های هوشمند به دنبال شرکت ها و وب سایت هایی هستند که از نظر موقعیت مکانی به آنها نزدیک باشند.
بنابراین، این کاربران محلی واقعا برای شما مهم هستند. من همه اینها را گفتم تا مطمئن شوم که به طور کامل متوجه شده اید و درک می کنید که چرا سئوی محلی یک تغییر دهنده بازی در دنیای سئو است. اما قبل از هر چیز…
سئو محلی یا Local Seo چیست؟
اگر چیزی در مورد سئو نمی دانید، با خواندن مقاله اصول اولیه سئو شروع کنید تا به درک کلی از سئو برسید و سپس به این مقاله بیایید. اما سئوی محلی اساساً فرآیندی است که به موتورهای جستجوی محلی کمک میکند شما را راحتتر در جستجوهای گوگل پیدا کنند. در سال 2013، گوگل الگوریتم کبوتر را معرفی کرد که به کاربران کمک می کند به راحتی مشاغل محلی را پیدا کنند. در واقع هدف گوگل از این الگوریتم تاکید بر نتایج محلی است. گوگل به دنبال این است که کاربران در اسرع وقت به مقصد خود برسند.
در واقع، شما باید به موتورهای جستجوی گوگل اجازه دهید تا بدانند کسب و کار شما چیست و کجا فعالیت می کند. با پیاده سازی سئوی محلی، می توانید به راحتی در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.
چرا سئوی محلی برای کسب و کار کوچک شما ضروری است؟
گوگل هر روز هوشمندتر می شود و هر چه پیشرفت می کند، نتایج مرتبط و هدفمندتری را به شما نشان می دهد. موقعیت مکانی شما برای گوگل بسیار مهم است. به عبارت دیگر، یکی از عواملی که گوگل در نمایش نتایج جستجو برای شما در نظر می گیرد، موقعیت جغرافیایی شماست. گوگل به دو روش موقعیت شما را درک می کند.
حالت اول: برای کسانی که عباراتی مانند «کافه در خیابان انقلاب» را جستجو میکنند، اگر شما صاحب یک کافه در خیابان انقلاب هستید، پیادهسازی سئوی محلی به Google کمک میکند موقعیت شما را بفهمد و وبسایت شما را برای همه کسانی که مکانهای اطراف را جستجو کردهاند نمایش دهد.
حالت دوم: حتی اگر «کافه نزدیک من» یا «کافه نزدیک» را در گوگل جستجو کنید، باز هم نتایج نزدیک به شما را نشان میدهد. در این صورت، گوگل هوشمندانه عمل می کند و موقعیت جغرافیایی شما را با یک سوال در ابتدای جستجو تعیین می کند (با فرض اینکه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد). این ویژگی به ویژه برای کاربران تلفن همراه خیلی کاربردی است.
یک بررسی آماری
تعداد جستجوهای محلی سال به سال در حال افزایش است. نمودار زیر بر اساس آمار و نمودار ارائه شده توسط Moz در سال 2017 است.
نمودار بالا نشان می دهد که وقتی صحبت از سئوی محلی به میان می آید، بسیاری از عواملی که قبلاً در سئو مؤثر بودند تأثیر خود را از دست می دهند و سایر عوامل محلی جایگزین می شوند. البته لینک ها و صفحات داخلی شما همچنان اهمیت زیادی دارند، اما تفاوت اصلی بین سئوی محلی و سئوی معمولی در نوع لینک ها و بک لینک هایی است که سایت شما دریافت می کند.
چگونه می توانیم فرآیند سئوی محلی وب سایت خود را انجام دهیم؟
برای انجام سئوی محلی، دو فرآیند اصلی وجود دارد که باید به طور همزمان انجام دهید:
- وظایف اولیه برای سئوی محلی (که شامل همه چیز به جز لینک بیلدینگ می شود).
- لینک سازی تخصصی برای سئوی محلی.
1- مراحل مقدماتی برای سئوی محلی
ساخت لینک بخش بسیار مهمی از سئوی محلی است. اما قبل از اینکه به فرآیند ساخت لینک سئوی محلی بپردازیم، مواردی وجود دارد که باید برای وب سایت خود انجام دهید. یکی از حیاتی ترین وظایف برای سئوی محلی این است که خود را در لیست باکس های محلی در گوگل ببینید. بسته محلی دقیقاً همان چیزی است که در تصویر زیر مشاهده می کنید. وقتی رستوران، کافی شاپ یا هر مکان دیگری با موقعیت فیزیکی در گوگل جستجو میکنید، سه نتیجه را در یک باکس کوچک و منظم به شما نشان میدهد.
توجه داشته باشید که نکاتی که در این قسمت مطرح می کنم شامل مبحث لینک بیلدینگ نمی شود. اینها اصول اولیه ای هستند که باید رعایت کنید تا وب سایت شما در جستجوهای محلی قابل مشاهده باشد.
مهمترین چیزی که به ظاهر شما در باکس گوگل کمک می کند، لیست های محلی، نظرات کاربران و برجسته شدن در Google Maps است. حال بیایید هر یک از این عوامل را با هم بررسی کنیم.
به آدرس، تلفن و نام دقت کنید
اطمینان حاصل کنید که آدرس، شماره تلفن و نام شما در تمام صفحات وب سایت شما قابل مشاهده است. بهترین راه برای این کار این است که آتنا را در فوتر وب سایت خود قرار دهید تا در هر صفحه دیده شود.
همچنین به خاطر داشته باشید که اگر وب سایت دیگری قصد تبلیغ کسب و کار شما را دارد، باید از آدرسی که شما در وب سایت خودتان وارد کرده اید استفاده کند.
Google My Business
با کمک Google My Business، می توانید به راحتی کسب و کار خود را به صورت رایگان در گوگل فهرست کنید. این ابزار عالی به شما امکان می دهد اطلاعات مهمی مانند آدرس، شماره تلفن، وب سایت، ساعات کاری و حتی تصاویر محل کار خود را در نتایج جستجو برای کاربران به نمایش بگذارید. متاسفانه به دلیل تحریم ها استفاده از این ابزار در ایران امکان پذیر نیست. با این حال، توصیه میکنیم به جای آن از Google Maps استفاده کنید، که ویژگیهای مشابه Google برای کسب و کار من را ارائه میدهد. بنابراین، نگران نباشید، شما هنوز هم می توانید کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه به نمایش بگذارید!
با استفاده از ویژگی Google Map می توانید آدرس شرکت خود را در Google Maps ثبت کنید. ثبت شرکت خود در Google Maps به کاربران این امکان را می دهد که آدرس وب سایت، شماره تلفن و مکان شما را هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط مشاهده کنند. اگر می خواهید وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید، می توانید به مقاله نحوه ثبت موقعیت مکانی خود در نقشه های گوگل در وبلاگ ما مراجعه کنید. در آن مقاله به تفصیل توضیح می دهیم که چگونه می توانید کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.
از میکروفرمت های Schema.org استفاده کنید.
اسکیما مجموعه ای از اطلاعات کوچک به نام میکروداده است. هنگامی که میکروداده را به وب سایت خود اضافه می کنید، مانند این است که یک توضیح اضافی و جامع به سایت خود اضافه کنید که گوگل آن را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد. مانند یک ریچ اسنیپت است که اطلاعات بیشتری به کاربران می دهد. اگر میخواهید درباره چیستی ریچ اسنیپتها و تأثیر آنها بر سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله «ریچ اسنیپت» چیست و تأثیر آن بر سئو را بررسی کنید.
گوگل، یاهو و بینگ که برترین موتورهای جستجو در سراسر جهان بودند، schema.org را برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی کردند.
حال، این آیتم چگونه به سئوی محلی شما کمک می کند؟
از طریق این روش میتوانید جزئیات کسبوکارتان (آدرس، تلفن و نام) را به Google اطلاع دهید. با مراجعه به Schema.org، می توانید کدهای HTML را دریافت کنید و موتورهای جستجو را از جزئیات کسب و کار خود مطلع کنید. با وارد کردن این کدها اطلاعات کسب و کار شما به بهترین شکل در گوگل نمایش داده می شود.
تصویر بالا متعلق به یک شرکت اسنپ است. همانطور که می بینید، آنها اطلاعات (آدرس، تلفن و نام) خود را با استفاده از کدهای HTML موجود در schema.org وارد کرده اند. در ادامه کدهای مورد نیاز (آدرس، تلفن و نام) خود را برای شما می آورم.
<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">
<p itemprop="name">نام شرکت</p>
<p itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
<p itemprop="streetAddress">آدرس شما</p>
<p itemprop="addressLocality">شهر</p>,
<p itemprop="addressRegion">منطقه</p>
<p itemprop="postalCode">کد پستی</p.
<p itemprop="telephone">شماره تلفن</p>
<meta itemprop="latitude" content="LATITUDE" />
<meta itemprop="longitude" content="LONGITUDE" />
در این شرایط تنها کاری که باید برای وب سایت خود انجام دهید این است که به جای متنهای بین پرانتز اطلاعات را با جزئیات کسب و کار خود تکمیل کنید.
نظرات محلی Local Reviews
بازخورد کاربران، به ویژه از سوی کاربران محلی، تاثیر مستقیمی بر رتبه وب سایت شما دارد و یکی از مهم ترین عوامل سئوی محلی است. بنابراین، توجه ویژه به این جنبه بسیار مهم است. با این حال، به خاطر داشته باشید که بازخورد کاربران تنها به نظرات آنها در مورد وب سایت شما محدود نمی شود. شما باید دائماً به دنبال پلتفرم های مختلفی باشید که در آن کاربران فعالانه درگیر هستند، کسب و کار خود را معرفی کنید و به طور مداوم از مشتریان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد کسب و کار شما بنویسند.
بازخورد کاربران نه تنها برای سئو بسیار موثر است، بلکه به ویروسی شدن کسب و کار شما نیز کمک می کند (به معنای گسترش و تبلیغ کسب و کار شما توسط خود کاربران). برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بازاریابی ویروسی را مطالعه کنید. همچنین کمک ویژه ای در برندسازی کسب و کار شما ارائه می کند. چند نمونه از این موارد را به شما معرفی می کنم. با این حال، پلتفرمها و اپلیکیشنهای جدید هر روز در حال ظهور هستند و اگر میخواهید در بازار بمانید و موفق شوید، باید بهروز باشید و دائماً گزینههای جدید را بررسی کنید. اما در اینجا چند نمونه از مکان هایی وجود دارد که کاربران شما می توانند نظرات خود را در مورد کسب و کار شما بنویسند. البته در ادامه این موارد را با جزئیات بیشتری توضیح خواهم داد.
Foursquare یک برنامه راهنمای شهری است. در این برنامه، کاربران به مکان های مختلف امتیاز می دهند و نظرات خود را می نویسند. این یکی از محبوب ترین برنامه ها در سراسر جهان است، بنابراین فرصت را برای تبلیغ کسب و کار خود در Foursquare از دست ندهید.
دانرو نسخه ایرانی فورسکوئر است. این به شما کمک می کند دید بیشتری داشته باشید و به کاربران اجازه می دهد درباره کسب و کار شما نظر بنویسند.
پونز مشابه Dunro است که می توانید در آن کسب و کار خود را نیز ثبت کنید.
به خاطر داشته باشید که ثبت کسب و کار شما در تمامی این اپلیکیشن ها رایگان است. خوب چرا امتحانش نکنیم؟
اگر مشتریان شما نظر نمی نویسند، می توانید یک صفحه در وب سایت خود ایجاد کنید و همه راه ها و مکان هایی را که می توانند درباره کسب و کار شما نظر بنویسند (بهترینو، بلد، کتاب اول، فورسکوئر، فیس بوک و غیره) معرفی کنید. این روش مخصوصاً برای کاربرانی که خیلی اهل فن آوری نیستند عالی است. سعی کنید از محتوای انگیزشی در این صفحه استفاده کنید و به طور کامل به مشتریان خود توضیح دهید که نظرات آنها چه سودی برای کسب و کار شما و هم برای آنها دارد، زیرا خدمات بهتر شما نیز به آنها کمک خواهد کرد.
فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت
برای بهینه سازی سئوی صفحات داخلی، محتوای صفحات شما گویای همه چیز است. اکنون، اجازه دهید به نکات کلیدی در مورد محتوای سایت شما برای سئوی محلی بپردازیم.
- سعی کنید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نام شهر و محله خود را به تگ عنوان، تگ H1 و URL صفحه فرود صفحات خود اضافه کنید.
- در محتوای صفحه فرود و تگ های جایگزین تصاویر خود، شهر و محله خود را به عنوان کلمات کلیدی درج کنید.
- علاوه بر این، یک نقشه گوگل از مکان دقیق شرکت خود را در صفحه فرود قرار دهید.
همچنین مطمئن شوید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه واکنش گرا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا داشتن یک سایت واکنش گرا مهم است، پست وبلاگ ما را در مورد اهمیت طراحی واکنش گرا بررسی کنید. همانطور که قبلا اشاره کردم، تعداد کاربرانی که از طریق موبایل جستجو می کنند روز به روز در حال افزایش است. بد نیست در این زمینه نگاهی به نمودار زیر بیندازیم.
2- فرآیند لینک سازی برای لوکال سئو
فرآیند لینک بیلدینگ محلی با فرآیند کلی لینک بیلدینگ برای سئو کاملا متفاوت است. در این قسمت لینک بیلدینگ محلی را به طور مفصل برای شما توضیح خواهم داد.
لوکال لینک بیلدینگ و citation
لینک بیلدینگ یکی از جنبه های مهم سئوی محلی است که متاسفانه در بسیاری از کمپین های سئوی محلی نادیده گرفته می شود.
در مقایسه با کمپینهای استاندارد سئو، سئوی محلی به شدت به پیوندهایی از وبسایتهای محلی وابسته است که به تجارت شما مرتبط هستند و معمولاً در همان منطقه شما فعالیت میکنند. ممکن است فکر کنید که مانند سئوی معمولی، باید روی وب سایت های معتبر تمرکز کنید. با این حال، در سئوی محلی، وب سایت های محلی و مرتبط با کسب و کار بیشترین تأثیر را بر سئوی محلی شما دارند.
بنابراین، اولویت بندی ساخت لینک از وب سایت های محلی و مرتبط برای تقویت تلاش های سئوی محلی شما بسیار مهم است. این پیوندها نه تنها دید وب سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه اعتبار آن را در جامعه محلی شما نیز افزایش می دهد.
قدرت لینک سازی محلی را در تقویت استراتژی سئوی محلی خود دست کم نگیرید. با ارتباط با وب سایت های محلی، می توانید حضور آنلاین قوی داشته باشید و مشتریان محلی بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.
این بدان معناست که دایرکتوری های محلی منبع بسیار موثری برای ایجاد لینک هستند، به خصوص زمانی که می خواهید برای وب سایت خود نقل قول ایجاد کنید.
فهرست کسب و کار یا بانک کسب و کار پایگاه داده ای از مشاغل مختلف است. این نوع وب سایت ها وظیفه دسته بندی مشاغل مختلف را بر اساس نوع فعالیت، مکان، نام شخص یا شرکت و … بر عهده دارند.
نقل قول ها یک مرجع آنلاین برای کسب و کار شما هستند. این نقل قول ها حتی نیازی به پیوند ندارند. کافی است به (آدرس، تلفن و نام) کسب و کار شما مراجعه کنند.
برای بررسی بک لینک های وب سایت محلی خود، می توانید به وب سایت Bright Local مراجعه کرده و بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید. با این حال، لطفا توجه داشته باشید که این وب سایت رایگان نیست. اما می توانید به مدت 2 هفته به صورت رایگان از آن استفاده کنید. در این سایت می توانید تمام نقل قول های وب سایت خود را بررسی کنید. علاوه بر این، می توانید وضعیت رقبای خود را در این سایت ارزیابی کنید.
یکی از بهترین راهها برای افزایش نقلقولهای محلی برای وبسایتتان، استفاده از دایرکتوریهای مرتبط با کسبوکار شما است. دایرکتوری ها برای سئوی محلی عالی هستند زیرا بستری را برای تعامل بین شما و سایر مشاغل محلی مرتبط فراهم می کنند. در این دایرکتوری ها نه تنها می توانید خودتان را معرفی کنید، بلکه دیگران نیز می توانند شما را معرفی کنند، به شما بک لینک بدهند و طبیعتاً بازدید شما را افزایش دهند.
به راحتی می توانید دایرکتوری مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و خود را در آن دایرکتوری ها لیست کنید. برای مثال اگر پزشک هستید با جستجوی دایرکتوری های تخصصی پزشکان، لیستی از این دایرکتوری ها به شما نمایش داده می شود که می توانید خود را معرفی کنید.
استراتژی لینک بیلدینگ لوکال
شما راه های زیادی برای ایجاد لینک و دریافت بک لینک دارید. اما نکاتی وجود دارد که باید در مورد لینک سازی محلی در نظر بگیرید که می تواند به تلاش های لینک سازی محلی شما کمک زیادی کند. این شامل:
- از وب سایت هایی که مشاغل محلی را به نمایش می گذارند (مانند Danroo، Feedly، و غیره که بالاتر اشاره شد) بازدید کنید. در این سایت ها می توانید فعالیت ها و شرکت های مرتبط با رشته خود را بیابید و از آنها بخواهید که شما را معرفی کنند. در عوض می توانید آنها را نیز معرفی کنید. به خاطر داشته باشید که لزومی ندارد که فعالیت آنها دقیقاً مشابه شما باشد، اما می تواند مکمل یا مرتبط با رشته شما باشد. برای مثال تصور کنید در خیابان انقلاب یک کافی شاپ دارید. یک کافی شاپ نزدیک می تواند شما را به عنوان یک کافه معرفی کند و شما هم می توانید در مقابل کافی شاپ آنها را معرفی کنید.
- اطمینان حاصل کنید که کسب و کار خود را در وب سایت هایی مانند Ponz، Danroo و Foursquare که قبلاً به آنها اشاره کردم، ثبت کنید. علاوه بر معرفی خود، می توانید لینک وب سایت خود را نیز دریافت کرده و کسب و کار خود را در آنجا ثبت کنید. با این حال، لینکی که آنها به سایت شما ارائه می دهند یک لینک nofollow است. اما به سئوی شما کمک می کند و شما را با مشتریان محلی بیشتر و بیشتر آشنا می کند.
افزایش نرخ کلیک
نرخ کلیک (CTR) یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. این به تعداد دفعاتی است که یک لینک در مقایسه با تعداد دفعاتی که توسط کاربران مشاهده می شود، کلیک می شود. حال، بیایید در مورد عوامل مهمی که می توانند CTR را در وب سایت شما افزایش دهند، صحبت کنیم.
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، استفاده از Schema Markup به گوگل کمک می کند تا بفهمد که در جستجوی زمینه فعالیت شما، کدام قسمت از محتوای شما باید به کاربران نشان داده شود. این امر به ویژه برای سئوی محلی بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که این طرح را در نظر بگیرید. همچنین اگر نظرات کاربران در آن گنجانده شود، می تواند بسیار مفید باشد.
عنوان متای وب سایت خود را تا حد امکان مرتبط و جذاب بنویسید و کلمات کلیدی محلی را در آن قرار دهید. همچنین، حتماً توضیحات متا را بنویسید که با جستجوهای کاربران شما مرتبط باشد.
انواع مختلف عناوین خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و گوگل پلاس امتحان کنید تا ببینید کدام یک کلیک بیشتری می کند. سپس، از همان عنوان در قطعه خود استفاده کنید.
با رعایت این نکات، می توانید نرخ کلیک خود را بهبود بخشید و دید وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید.
بیایید به سرعت سئوی محلی را با هم بررسی کنیم.
- مطمئن شوید که وب سایت خود را در Google Maps ثبت کرده اید.
- تمام صفحات فرود خود را بر اساس کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.
- اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما (آدرس، شماره تلفن و نام) در تمام صفحات شما قابل دسترسی است.
- از مشتریان خود بخواهید در وب سایت، گوگل پلاس، فیس بوک و سایر پلتفرم ها برای شما نظر بنویسند.
- اسکریپت خود را بهینه کنید
- روی لینک سازی محلی تمرکز کنید.
سئوی محلی یک فرصت فوق العاده برای مشاغل کوچک و محلی است. اگر هنوز سئوی محلی وب سایت خود را انجام نداده اید! با نادیده گرفتن این جنبه مهم، بخش قابل توجهی از بازار و مشتریان بالقوه را از دست می دهید. بنابراین، آستین ها را بالا بزنید و همین الان اقدام کنید!
برای اینکه خیالتان راحت شود، پیشنهاد میکنیم از خدمات مشاوره آژانس دیجیتال مارکتینگ بینزی استفاده کنید! اگر هنوز مطمئن نیستید، ما یک مشاوره رایگان یک ساعته برای شما فراهم کرده ایم تا با شما و کسب و کارتون بیشتر آشنا بشیم کافیه یک درخواست مشاوره رایگان ثبت کنید. اگر در مورد سئوی محلی سوالی دارید، در بخش زیر سوالاتتون رو مطرح کنید. ما بسیار خوشحال خواهیم شد که کمک کنیم!